Bettina Arknaes

Kronologisk CV

Bettina Arknaes
Bernstorffsvej 13
8260 Viby
Tlf. 22819966
Mail: bettina.arknaes@gmail.com

FOUNDER DANISH ADVENTURER, 2014 –

Igennem Rejsebloggen Danish Adventurer dokumenterer jeg om gør-det-selv rejser, rejsebudgetter, oplevelser og kultur fra nær og fjern.
Fokus er et vise at almindelige danske familier kan rejse eventyrligt uden at sige job op og rejse fra hus og hjem. Mit mål er, at inspirerer andre familier med børn til at rejse rundt i verden, som “ferie-backpacker” og få uforglemmelige og eventyrlige oplevelser og minder for livet.

Co-FOUNDER #MitAarhus, 2014 –

#MitAarhus er en billedblog på Instagram hver uge fortalt af en ny Aarhusianer.
Et community med 12.700+ følgere og 68.000+ hashtags.
#MitAarhus fokuserer på livet og hverdagen med byen som rammen og skildrer Aarhus i nuet.
Følg med på http://instagram.com/mitaarhus.

REJSEKONSULENT, CC Travel, 2016 –

Salg af skræddersyede rejser til Dubai, Thailand, Indonesien, Malaysia og Japan
Behovsafdækning og rådgivning udfra kundens ønsker, behov og budget til rådighed.
Order management: tilbud, ordrebekræftelser og fakturering.
Flybooking i Amadeus.

ONLINE MARKETING & REJSEKONSULENT, FINDMINREJSE, 2014 – 2016

Salg og produktion af individuelle skræddersyet rejser.
Primære markeder Europa, Asien og USA.
Behovsafdækning og rådgivning udfra kundens ønsker, behov og budget til rådighed.
Ansvarlig for hjemmeside, nyhedsbreve og sociale medier.
Kommunikation og support af sociale medier og web.

FORRETNING/MARKEDSFØRING & LOKALEUDLEJNING ANSVARLIG, Kunsthal Aarhus, 2014 – 2015

Ansvarlig for forretningsudvikling af udlejning og events.
Eksekvering af private arrangementer og bindeled mellem vores kunder (private familier, virksomheder og partnere) og vores tekniker, udstillingsansvarlig, frivillige og Cafe Kunsthal.
Order management: tilbud, ordrebekræftelser og fakturering i E-conomics.
Jeg fungerer ligeledes, som administrationsassistent for den adm. leder og daglig leder af Café Kunsthal, samt frivilligkoordinator og kontaktperson for studentermedhjælperne, afdelingsmøder, samt udarbejdelse af vagtplaner og timeregistrering.

SOCIAL MEDIA MANAGER, MARTIN PROFESSIONAL, 2012 – 2013

Opstart, opsætning og Udvikling af Martin Professional Social Medie strategi.
Ansvarlig for den daglige publicering og kommunikation af alle Martin Professional sociale medie portaler.
Ombudsmand på de online portaler.
Lytte og moderering af alle indlæg online.
Overvågning af big data gennem Falcon Social Management system.
Marketing opgaver i almindelighed, salgskampagner, produktudvikling og konceptudvikling.
Uddannelse og efteruddannelse af personalet om online medier.
Analyse af brugerens engagement og interaktion.
Ugentlig benchmark og KPI rapporter til ledelsen.
Foredragsholder på salgsmøder i Danmark, England, Belgien, Tyskland og Frankrig.
Arbejde på messer i London og Frankfurt.

KEY ACCOUNT COORDINATOR, MARTIN PROFESSIONAL, 2008 – 2012

Key Account koordinator for Nord og Sydafrika, Tyrkiet, Rusland, UAE, Asien, Canada, Australien og USA.
Key Account ansvarlig for OEM kunder som Oasis of the Seas (Krydstogtsskib) og Abercrombie og Fitch (Amerikansk tøjkoncern).
Arrangere salgsmøder, foredrag og kundebesøg.
Planlægning og udførelse af global distributør konferencer og messer i London, Frankfurt, Amsterdam og Budapest.
Rådgive mine kunder om salg, logistik og trends.
Stærk forhandler med evne til at arbejde effektivt på tværs af teams.
Bistå med forecast rapporter og analysere sammen med salgsdirektøren.
Dag-til-dag kundeservice og salgssupport, ordrestyring og reklamationer.
Dokumenthåndtering inkl. Remburs i lande som De Forenede Arabiske Emirater, Sydkorea og Tunesien.
Udarbejdelse af manualer, salgsmateriale, brochurer og nyhedsbreve.
Foredragsholder på salgsmøder og forretningsrejser til Dubai, England, Holland, Tyskland, Frankrig.

SALES SUPPORT, PILGRIM, 2007 – 2008

Key Account ansvarlig for Lafayette (Stormagasin kæde i Frankrig) og B2B kunder i Danmark, Sverige, Belgien og Frankrig.
Rådgive kunder med nye tendenser, salgssupport og opsøgende salg.
Koordinator for interne / eksterne aktiviteter på tværs af teams.
Dag-til-dag kundeservice, ordrestyring og reklamationer.
Shipping og logistik.
Messe i Sverige og Frankrig.
Uddanne personale i Danmark, Sverige og Frankrig.

PERSONALEKONSULENT, KELLY SERVICES, 2006 – 2007

Interview og test af nye kandidater.
Rekruttering.
Salgstur til Norge og Frankrig.
Salgsmøder med kunder og virksomheder.
Opsøgende salg.

CUSTOMER CARE COORDINATOR, MARTIN PROFESSIONAL, 2002 – 2006

Kundepleje ansvarlig for B2B kunder fra Skandinavien, Østeuropa, Nordafrika og Asien
Rådgivning, salgssupport og opsøgende salg.
Koordinator for interne / eksterne aktiviteter med kunder, produktion, forsendelse og logistik.
Kundeservice og support, ordrestyring og reklamationer.
Dokumenthåndtering inkl. remburs.
Hotline support.
Messer i London og Frankfurt.

RECEPTIONIST, MARTIN PROFESSIONAL, 2001 – 2002

Gæsteservice.
Telefonbetjening.
Ind og udtjekning af gæster.
In-house rejse ansvarlige.
Booking ansvarlig for hotel, fly, bil, forsikringer og restauranter.
Arrangere salgsmøder.
Rejsebogføring og valutabestilling.
Kasseafstemning.

REJSEKONSULENT, TEAM BENNS & KILROY TRAVEL, 1999 – 2000

Gruppe rejse konsulent.
Rådgivning og sælge grupperejser.
Udregne tilbud.
Sælge produkter: Billeje, ture, udflugter og forsikringer.
Bistå med marketing opgaver i almindelighed og salgskampagner.
Koncept udvikling og produktion af grupperejser.
Besøg leverandører og forhandler af kontrakter.
Kundesupport.
Uddannelse af kolleger i destinationer og IT.
IT helpdesk.

REJSEKONSULENT, STAR TOUR, 1996 – 1999

Rejsekonsulent.
Rådgivning og salg af ferierejser.
Udregne tilbud.
Sælge produkter: Billeje, ture, udflugter og forsikringer.
Kundesupport.
Deltagelse på rejsermesser.
Besøg leverandører og studierejser.
Rejseleder i Grækenland.
Kasseregnskab.

REJSELEDER & HOTEL ALLOTMENT MANAGER, STAR TOUR, 1994 – 1996

Tour guide i Grækenland, Tyrkiet, Egypten og Marokko.
Organisering og afholdelse af velkomstmøder og udflugter.
Sælge produkter: Biludlejning, ture og udflugter.
Hotel kolonihave ansvarlig i Tyrkiet.
Kundeservice.
Turisme ledelse og administration.
Krisehåndtering og hotline.
Regnskab.

TJENER i PARIS, 1990 – 1992

Tjener på St. Claude og Hippopotamus

UDDANNELSE

2014 Online marketing, VIA University College, Aarhus (Thomas Bigum)
2013 Website i CMS Joomla, IBC Kolding (Brian Skaaning)
2012 Sociale Medier, IBC Kolding (Jesper Outzen)
2012 Facebook Administrator, IBC Kolding (Thomas Thomsen)
2001 Personaleadministration, Erhvervsakademi Aarhus
1997-1999 Rejsekonsulent, Tradium Randers
1998 Ledelse og Samarbejde, Holstebro Handelsskole
1994 Spies Service School
1992-1994 Markedsføringsøkonom, Aarhus Købmandsskole

UDVALGTE KURSER

Salgskursus, Salgs back-up, Proaktivt Salg
Kvalitetsgrundkursus
Trade Finance (remburs)
Advanced Business English
Amadeus Basic og Brush Up
Microsoft office
Webmaster

ANSÆTTELSESSTEDER

2016 –          Rejsekonsulent, Yaneeda.com
2014 – 2016 Online Marketing & Rejsekonsulent, FindMinRejse.dk
2014 – 2015 Forretning/markedsføring og lokaleleje ansvarlig, Kunsthal Aarhus
2008 – 2013 Social Media Manager og Key Account Coordinator, Martin Professional
2007 – 2008 Sales Support, Pilgrim
2006 – 2007 Personalekonsulent, Kelly Services
2002 – 2006 Customer Care Coordinator, Martin Professional
2001 – 2002 Receptionist, Martin Professional
1999 – 2000 Grupperejsekonsulent, Team Benns og Kilroy Travel
1994 – 1999 Rejsekonsulent og rejseleder, STAR TOUR
1990 – 1992 Tjener i Paris

IT

MS-office, BaaN, Axapta, Navision, E-conomics, Falcon Social Management System, Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter, Pinterest, YouTube, Google +, WordPress, Joomla, Amadeus og Galileo,Travelwire

Sprog

Engelsk, fransk, tysk, svensk og norsk